گوینده: اکرم پریمون

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی:  انتشارات مازیار

مدت زمان: 02 ساعت و 25 دقیقه

.

پدر هوش مصنوعی را بشناسید

در عصر حاضر کمتر کسی است که با کامپیوتر  و هوش مصنوعی آشنایی نداشته باشد. اما کمتر کسی است که مخترع این فناوری فوق‌العاده که زندگی امروزی را به تسخیر خود در آورده بشناسد. کتاب «تورینگ و کامپیوتر»، چهارمین کتاب از مجموعه‌ «شش نظریه که جهان را تغییر داد»، در پی آن است تا مخاطب را با تورینگ پدر هوش مصنوعی و کامپیوتر آشنا کند. «می‌توان گفت که اختراع کامپیوتر یکی از بزرگ‌ترین دست‌آوردهای تکنولوژیکی بشریت است. کامپیوتر را می‌توان در ردیف استفاده از آتش، کشف چرخ، و کاربرد الکتریسیته دانست. این پیشرفت‌ها نیروهای طبیعی را مهار کرد اما کامپیوتر هوش را به کنترل در آورد.»

پل استراترن و آثارش

پل استراترن نویسنده‌ای سرشناس بریتانیایی در سال 1940 در بریتانیا دیده به جهان گشود. وی کتاب‌های بیشماری را در باب علم به رشته تحریر در آورده است. از جمله آثار وی که در ایران نیز ترجمه و منتشر شده است، می‌توان به «آشنایی با اسپینوزا»، «آشنایی با دکارت»، «آشنایی با نیچه»، «آشنایی با هیوم»، « آشنایی با داستایفکی» و … اشاره کرد.

از کامپیوتر بشنوید

شرکت آوانامه با همکاری انتشارات مازیار کتاب صوتی «تورینگ و کامپیوتر» از مجموعه‌ کتاب‌های شش نظریه که جهان را تغییر داد را تولید و منتشر کرده است. علاقه‌مندان به آشنایی با چگونگی به وجود آمدن کامپیوتر و کسی که هوش مصنوعی را به دنیا معرفی کرد، می‌توانند این کتاب را با صدای اکرم پریمون شنیده و با این تکنولوژی بیشتر آشنا شوند.

 

.

بخشی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

نسخه کامل کتاب صوتی تورینگ و کامپیوتر را می توانید از اینجا دانلود کنید.